איסוף מידע אישי באינטרנט לטובת פרסום ושיווק

מזהה: 1172
מאמר חם

משתמשים רבים באינטרנט מתקשרים לתפוס את מנועי החיפוש גוגל, יאהוו, בינג והרשתות החברתיות כפייסבוק ויוטיוב כתאגידים מבוססי רווח אלא יותר כתאגידים חדשניים המציגים תוצאות חיפוש לרוב אובייקטיביות ללא משוא פנים. ואכן סקרים חברתיים שונים בעולם הראו כי עד שנת 2012 רוב משתמשי האינטרנט ראו בענקי הטכנולוגיה כמו גוגל, יאהוו, בינג והרשתות החברתיות כחברות אמינות, אהובות, וידידותיות למשתמש. אולם, חברת האינטרנט האמורות אוספות כמויות אדירות של מידע (כריית מידע) אודות המשתמשים בכדי להתאים להם מוצרים ושירותים מסחריים ממוקדים. במילים אחרות, גוגל וחברות אחרות מציעות מנועי חיפוש מתקדמים תמורת נתוני הצרכנים המאופיינים בחדירה עמוקה לפרטיות. פרשת סנודן וגילוי המעקב המאסיבי של סוכנות הביון האמריקנית NSA אחר כלל האזרחים בעולם, העלתה דילמות רבות בקרב החברה האזרחית עד כמה ניתן לתת אמון בתאגידים הפרטיים הפולשים לפרטיות האזרח מתוך כוונה להתאים עבורו פרסום מתאים (Park, & Skoric, 2017). למעשה חברות מנועי החיפוש יוצרות מניפולציות שימוש מורכבות כל-כך עד כי האזרח הממוצע איננו מבין עד כמה המידע שלו חשוף באינטרנט ומועבר לגורמי מסחר אחרים. נתוני GPS המצויים במכשירים הניידים, כתובות IP באזורי מגורים; דפוסי חיפוש באינטרנט, וחוסר היכולת להתנגד לחיפוש מצד מנועי החיפוש, יוצרים מצב שבו הפרט מנוטר בכל רגע נתון על ידי מנועי החיפוש והמידע מנותח ומותאם עבור גורמי מסחר שונים, תוך הפרה חריפה של פרטיות המשתמש (Martin, 2016) ואף פגיעה בעקרונות המדינה הדמוקרטית (Couldry, & Turow, 2014).

 

מבוא

כריית מידע אישי באינטרנט על-ידי פירמות

תחליפי מוסר

השוק כאמצעי להתמודדות עם בעיות מוסר

החוק כאמצעי להתמודדות עם בעיות מוסר

הסביבה החברתית כאמצעי להתמודדות עם בעיות מוסר

דיון מוסרי

המלצות יישומיות

סיכום

ביבליוגרפיה

465.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
אינטרנט | מנהל עסקים כללי | מערכות מידע | פילוסופיה | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
7413
היקף עמודים:
18
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.