1.יישום מדיניות
1.1.רקע
גישה זו מניחה כי גיבוש המדיניות הציבורית אינו אלא תוצר של יחסי הגומלין בין פקידי ממשל לבין נציגים של בעלי עניין ציבוריים ו / או פרטיים בעלי אינטרס עז בנושא מדיניות. בניסיון להסביר את האופן שבו השחקנים השונים מפעילים לחץ על מדיניות, הגישה בוחנת את האופן בו גורמים מהמגזר הציבורי חולקים משאבים עם גורמים מחוץ לממשלה - מהמגזר הפרטי ו / או מהמגזר השלישי. - וסוגי היחסים שנרקמים ביניהם על מנת לשנות או לקיים מדיניות (Van Meter & Van Horn, 1975)
לפיכך, השחקנים מקימים רשת, בין אם היא רשמית ושקופה או בלתי פורמלית וסודית, על מנת לוודא כי החלטות הממשלה יתייחסו לאינטרסים החיוניים שלהם. ישנם חוקרים הטוענים כי נקודת המפגש בין האינטרסים השונים בתחום מסוים מהווה סוג של תחום מדיניות מוכח, כגון תחום המדיניות בכל הקשור לאיכות הסביבה, תחום המדיניות של החינוך או תקשורת. עם זאת, הגדרה רחבה זו מקשה על בידוד ואפיון ההשפעה של שחקן ספציפי על המדיניות, כאשר לעיתים קרובות תחום מדיניות אחד פוגע באחר, ובכך מיזוג בין השחקנים השונים Sabatier & Mazmanian, 1990)).
לשם בחינה אמפירית של היחסים בין השחקנים השונים ברשת הציג ואן וורדן (Van Waarden, 1992) מודל בן שבעה משתנים אשר יחסי הגומלין ביניהם משפיעים על תהליך יישום המדיניות:
א. כמות - מספר השחקנים ברשת.
ב. זהות - זהות השחקנים.
1. יישום מדיניות
1.1. רקע
1.2. גישות ליישום מדיניות
2. שוק האנרגיה בישראל – סקירה היסטורית
3. ניתוח סוגיית הגז בישראל
3.1. השחקנים המרכזיים
3.2. האינטראקציה ומאבקי הכוח בין קבוצות האינטרס
3.2.1. הטבות כלכליות של המדינה לחברות הגז
3.2.2. היקף הייצוא
3.2.3. התערבות ממשל זר בפוליטיקה המקומית
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות