ניתוח פיננסי והערכת שווי - חברת שופרסל בע"מ

מזהה: 5404

חברת שופרסל הינה החברה המובילה בענף קמעונאות בישראל. החברה נוסדה בשנת 1957 ונהייתה חברה ציבורית בשנת 1980. לחברה נכון לסוף רבעון שלישי לשנת 2019 294 סניפי שופרסל. החברה עוסקת  ב – 4 מגזרי פעילות עיקריים: תחום קמעונאות המזון, תחום מועדון כרטיסי אשראי, תחום הנדל"ן ותחום פארם באמצעות רכישת רשת ניו פארם והפיכתו לרשת Be

בחלק הראשון של העבודה נסקור את ענף קמעונאות המזון לאחר מכן נסקור את החברה בתוך הענף. בחלק השני נבצע ניתוח של דוחות כספיים (מאזן, רווח והפסד ותזרים מזומנים) של שופרסל ונשווה אותם לחברת רמי לוי. נבחן יחסים פיננסים של שני החברות. בחלק השלישי נבצע הערכת שווי של החברה על פי שיטת DCF תוך מציאת שער הניכיון ושיעור היוון המשוקלל.

להלן ממצאים מרכזיים העולים מניתוח דוחותיה הכספיים של החברה ומהערכת השווי:

חברת שופרסל הינה חברה מובילה בתחום קמעונאות המזון עם נתח שוק של כ – 17%. מדובר בחברה צומחת עם איתנות פיננסית יציבה כאשר החברה פותחת תחומי פעילות נוספים כמו תחום הפארם באמצעות רשת Be.
רשת Be לא עומדת בציפיות וגורמת לעלויות נוספות לשופרסל כאשר הרווח נשחק עקב עלויות גבוהות בתפעול רשת Be לצורך מימון העלויות השוטפות וההשקעות לצורך הפעלת Be החברה נוטלת הלוואות במימון זר כמו הנפקת מניות ואג"חים ובכך מגדילה את מינוף החברה

 

1.         מבוא  

2.         סקירת ענף קמעונאות המזון 

3.         סקירת החברה  

4.         ניתוח  S.W.O.T  

5.         חברת רמי לוי שיווק השקמה בע"מ 

6.         ניתוח מאזן חברת שופרסל 

7.         ניתוח מגמות בדוחות רווח והפסד של החברה  

8.         ניתוח דו"ח תזרים מזומנים  

9.         יחסים פיננסים  

10.       סיכום הניתוח הפיננסי 

11.       הערכת שווי של החברה  

11.1     הסבר על שיטת הערכת שוויDCF

11.2     תחזית תזרים המזומנים החופשי ל – 5 שנים  

11.3     חישוב שער הניכיון 

11.4     חישוב מחיר ההון הממוצע המשוקלל (WACC) 

11.5     ערך שייר

11.6     ערך נוכחי נקי מהוון 

11.7     ניכוי עודף התחייבויות פיננסיות 

11.8     נכסים שאינם תפעוליים  

11.9     הערכת השווי 

11.10   ניתוח רגישות   

12.       השוואה לשווי שוק בבורסה  

13.       סיכום ומסקנות  

14.       ביבליוגרפיה 

15.       נספחים  

490.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חשבונאות | כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
7831
היקף עמודים:
49
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.