ניתוח פיננסי והערכת שווי - חברת שופרסל בע"מ

מזהה: 2608
מאמר חם

 

1.מבוא

עבודה זו עוסקת בניתוח הדוחות הכספיים ובהערכת שווי של חברת שופרסל בע"מ (להלן "שופרסל", "החברה") ובהשוואה לחברת רמי לוי שיווק השקמה (2006) (להלן "רמי לוי"). העבודה מסתמכת על נתוני הפעילות ההיסטוריים כפי שעולים מהדוחות הכספיים של השנים האחרונות, ובדגש על שנת 2014 ושלושת הרבעונים שהסתיימו ביום 30.9.2015. כמו כן מסתמכת הערכת השווי על תחזית לעתיד בהתבסס על ניתוח המגמות המתרחשות בשוק ובשופרסל, כפי שעולה, בין היתר, מדוחות אנליזה ומחקרי שוק שנעשו בענף המזון.

 

להלן מבנה העבודה:

בפרק הראשון נסקר ענף הקימעונאות על מגזריו השונים.

בפרק השני מתוארת החברה באופן כללי תוך פירוט ההתפתחויות העיקריות בפעילותה לאורך השנים.

בפרק השלישי מתוארת חברת רמי לוי על יתרונותיה וחסרונותיה תוך שימת דגש על השוואה לחברת שופרסל.

בפרק הרביעי מנותח מצבה העסקי של שופרסל על בסיס מודל ה- SWOT.

פרקים חמש עד תשע כוללים ניתוח הדוחות הכספיים של שופרסל והשוואתם לדוחות רמי לוי.

בפרק העשירי מתואר מודל להערכת שווי החברה שנעשה בשיטת היוון תזרים מזומנים (DCF). המודל כולל תחזית תזרים מזומנים מפורטת ל– 5 שנים הקרובות בתוספת ערך שייר עבור יתרת התקופה - מהשנה השישית ועד אינסוף. לצורך קביעת שווי החברה הוונו תזרימי המזומנים החזויים של החברה באחוז היוון המשקלל את תשואת מניית שופרסל ביחס למניות תל אביב 100, הסיכון הענפי ושיעור הריבית חסרת הסיכון.

הפרק האחרון כולל סיכום ומסקנות לעבודה.

 

1. מבוא

2. ענף הקמעונאות בישראל

3. החברה

4. חברת ההשוואה - רמי לוי

5. ניתוח S.W.O.T עבור שופרסל

6. ניתוח יחסים מאזניים

7. ניתוח דוחות רווח והפסד

8. ניתוח דוח תזרים המזומנים

9. הערכת שווי שופרסל

10. סיכום ומסקנות לעבודה

11. נספחים

12. ביבליוגרפיה

 

 

390.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חשבונאות | כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
6255
היקף עמודים:
29
מספר מקורות:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.