ניתוח פיננסי והערכת שווי - חברת בזק בע"מ

מזהה: 2600
מאמר חם

1.מבוא – תקציר מנהלים

חברת בזק בע"מ נוסדה בשנת 1980 כחברה ממשלתית והופרטה והפכה לציבורית בשנת 1990. החברה הינה חברה מובילה בישראל בענף התקשורת עם נתח שוק העומד על 96% בשנת 2015 ומעניקה שירותי תקשורת בתחומי האינטרנט, סלולר, תשתיות קוויות ותקשורת בינלאומית ועוד תחומי תקשורת נלווים. עבודה זו עוסקת בסקירת ענף התקשורת ומאפייניה הייחודיים, סקירת חברת בזק ומאפייניה הייחודיים וניתוח חשבונאי של הדוחות הכספיים של החברה לשנים 2014 – 2015 והרבעון השלישי של שנת 2016 הכוללים את המאזן, רווח והפסד ותזרימי המזומנים. להלן ממצאים מרכזיים העולים מהניתוח הפיננסי וסקירת החברה:

החברה בעלת נתח שוק משמעותי בענף התקשורת, החברה נהנית מחוסן פיננסי ומחלקת דיבידנדים בצורה משמעותית בניגוד לחברות תקשורת אחרות. החברה מוגדרת כחברה ריכוזית בענף רווית תחרותיות בעל רגולציה רבה ושינויים תכופים במספר המנויים.
החברה בשלב של בשלות אך בצמיחה תמידית תוך השקעות נרחבות בתחומי התקשורת השונים תוך שאיפה לצמוח בתחומי תקשורת אחרים. רק בשנת 2015 החברה חדרה לתחום הטלוויזיה באמצעות מיזוג פעילותה של yes לתוך פעילות בזק.
חרף התחרות העזה בתחום הסלולר והירידה ברווחיות מרבית חברות הסלולר, הצליחה בזק לשמר את כוח הפיננסי באמצעות פיזור פעילויות במגוון רחב של תחומי התקשורת.
בענף התקשורת קיימת רגולציה רבה אשר משפיעה על חסמי הכניסה לענף אולם רגולציה זו משפיעה ביתר שאת על בזק מאחר ובזק מושפעת מרגולציה ספציפית של הרשות להגבלים עסקיים וגופי רגולציה אחרים הפועלים למניעת ריכוזיות בענף התקשורת.

 

1.            מבוא – תקציר מנהלים

2.            חברת בזק

3.            מאפייני ענף התקשורת וסיכונים מבניים בענף

3.1          נושאים ייחודים לענף

3.2          מבנה הענף וחלקה של כל חברה בענף

3.3          התפתחויות שחלו לאחרונה בענף ואופי התחרות

3.4          השפעות חיצוניות ופנימיות על הענף

4.            סקירת החברה

4.1          מבנה האחזקות של החברה ומצבת בעלי מניות

4.2          בעלי המניות של החברה

4.3          מאפיינים בהתפתחותה של החברה

4.4          עונתיות

4.5          תלות בלקוחות, ספקים וחומרי גלם

4.6            מיקומה של החברה בענף

5.            השפעות חיצוניות ופנימיות על החברה

6.            אסטרטגיה ויעדים עתידיים

7.            חברת הוט בע"מ

8.            ניתוח S.W.O.T

9.            ניתוחים אופקיים ואנכיים

10.          מגמות בדוחות של מאזני החברה

11.          מגמות בדוחות רווח והפסד של החברה

12.          מגמות בדוח תזרים המזומנים של החברה

13.          יחסים פיננסים

13.1          מסקנות העולות מהיחסים הפיננסים

14.          סיכום הניתוח הפיננסי 

15.          הערכת שווי חברות לפי שיטת היוון תזרימי המזומנים (DCF)

16.          תהליך חישוב ערכת השווי

16.1         תחזית תזרים מזומנים לחמש שנים

16.2         חישוב שער הניכיון

16.3         מחיר ההון הממוצע המשוקלל (WACC)

16.4         פרוט ערך שייר

16.5         NPV (ערך נוכחי נקי) של תחזית

16.6         NPV של ערך שייר

16.7         ניכוי עודף התחייבויות פיננסיות ליום 31.12.2015

16.8         נכסים שאינם תפעוליים ליום 31.12.15

16.9         הרכב הערכת השווי

17.          טבלת רגישות

18.          מסקנות משולבות

19.          סיכום ומסקנות

20.          ביבליוגרפיה

21.          נספחים – דוחות כספיים

510.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חשבונאות | כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
8107
היקף עמודים:
55
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.