1. ניתוח הסביבה הכלכלית
עיקר פעילותה והסביבה הכלכלית – עיקר פעילותה של שופרסל הינו בתחום קמעונאות המזון בישראל. ענף קמעונאות המזון נכלל בענף המסחר המוגדר כאחד מהענפים הגדולים במשק בישראל כאשר הוא מהווה כ – 30% מסך הפדיון של כלל הענפים במשק. על פי נתוני ההלמ"ס הפדיון של הענף בשנת 2015 היה 560 מיליארד ₪. ענף המסחר מורכב בעיקר משני תתי ענפים משניים: ענף המסחר הסיטונאי וענף המסחר הקמעונאי. רמת הסיכון בענף המסחר נחשב יחסית גבוה כאשר רמת השרידות של ענף המסחר נחשב נמוך ביחס לענפים אחרים. כך למשל, 15% מהעסקים שנפתחו בענף לא שרדו יותר משנה. יותר מ – 50% מהעסקים שנפתחו החל משנת 2005 לא שרדו 4 שנים ורק 29% מהעסקים הצליחו לשרוד יותר מ – 9 שנים. הסיבה לרמת השרידות הנמוכה בענף נובעת בעיקר מסביבה תחרותית גבוהה מאוד שמתבטאת במלחמת מחירים ושחיקת רווחיות, רגולציה רבה וחוסר ידע ניהולי ומקצועי. גורמים אלו גורמים למחסור במשאבים כלכליים לצורך התמודדות עם זמני משבר בענף.
לפי מילמן (2016), צפוי ענף קמעונאות המזון להיות עם מחזור מכירות כולל של 66 מיליארד ₪ כאשר 46 מיליארד ₪ הינם מכירות של מוצרי מזון. ענף קמעונאות המזון גדל מידי שנה הודות מתוספת במספר משקי הבית בישראל ומגידול במחירי המזון בישראל. מידי שנה מתווספים כ – 35 – 40 אלף משקי בית חדשים עם צפי לגידול עד ל – 40 – 45 אלף משקי בית חדשים בשנים הבאות.
1. ניתוח הסביבה הכלכלית
2. ניתוח המאזן ודוח רווח והפסד כולל מספרי השוואה 2015 – 2016
3. ניתוח אופקי ואנכי של החברה
4. ניתוח דוח תזרים מזומנים
5. ניתוח SWOT.
6. מסקנות והמלצות כלליות
.7 המלצות למנכ"ל לקראת שנת 2017
8. ביבליוגרפיה