יזמות פנים ארגונית - גרינפיס

מזהה: 5724
מאמר חם

1.      הגדרה

יזמות פנים ארגונית (באנגלית: Intrapreneurship) הינה מונח המשמש לתיאור התנהגויות יזמיות בארגון קיים. ליתר דיוק, הכוונה היא גם ליצירת מיזמים חדשים בארגונים קיימים, וגם לשינוי ארגונים אלה באמצעות חדשנות והתחדשות אסטרטגית. מטרתה היזמות הפנים ארגונים לנצל הזדמנות חדשה וליצור ערך כלכלי (רווחיות). בנוסף, ניתן לדייק ולומר, כי בעוד ש"יזמות פנים ארגונית" מתרחשת בתוך כתלי הארגון, הרי ש"יזמות" היא פעולה של פיתוח מיזם חדש מחוץ לארגון קיים (Parker, 2011). חרף ההבחנה המושגית בין יזמות לבין יזמות פנים ארגונית, הרי כי הדמיון ביחס לתהליך, התשומות הנדרשות והתפוקות הפוטנציאליות גדול יותר מן ההבדלים (Moriano,  et al., 2014). בדומה, פישר (2011Fischer, ) מגדיר יזמות פנימית כתהליך של התחדשות ארגונית בחברות מבוססות.  יתרה על כך, לפי מוריאנו ואח' (Moriano et al. 2014), ניתן לתאר את הפעילות של יזמות פנים ארגונית בתור פעילות יזומה מלמטה למעלה, כלומר פעילות שנעשית על ידי עובדים בודדים מהחלקים התחתונים של ההיררכיה הארגונית, אשר הם בעלי יכולת אישית להפוך רעיונות להצלחה עסקית.

בנוסף, יזמות פנים ארגונית מוגדרת בתור מעורבות עובדים במקום העבודה שלהם, המאופיינת במחשבות ופעולות בעלות מאפיינים חדשניים (Orchard, Ribiere & Achtzehn, 2018).  זאת ועוד על פי נסים ואחרים (Neessen, Caniëls, Vos & De Jong, 2019) אשר ביקשו להעלות הגדרה כוללנית ומדויקת ליזמות פנימית, הרי שיזמות פנימית בארגון היא תהליך שבו עובדים מזהים ומנצלים הזדמנויות על ידי היותם חדשנות, יוזמה ונטילת סיכון, וכל זאת במטרה שהארגון ייצר מוצרים, תהליכים ושירותים חדשים, יוצא לפועל תהליכי התחדשות עצמית או יקים עסקים חדשים בכדי לשפר את היתרון התחרותי כמו גם את ביצועי הארגון.

 

סקירה ספרותית – יזמות פנים ארגונית

1.    הגדרה

2.    מקורות היזמות הפנים ארגונית

3.    מאפייני היזם הפנים ארגוני

4.    רמות של יזמות ארגונית

5.    תנאים לקידום היזמות הפנים ארגונית

6.    תוצאות היזמות הפנים ארגונית

תיאור הארגון 

תיאור וניתוח האתגרים הקיימים בארגון 

1.     הגדלת התרומות

2.     אי-יעילות בהכשרת מתמחים

תיאור הפתרונות המוצעים ודרך יישומם

1.     עידוד תרומות על ידי קמפיין ויראלי 

2.     הגברת יעילות ההכשרה על ידי יצירה של מדריך וירטואלי עבור המתמחים

סיכום

מקורות

290.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
4658
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.