מבוא
חזון וייעוד
חברת BumpYard הינה חברה-בת של eWave, אשר הוקמה בראשית 2009 ומספקת פלטפורמה לניהול פניות הלקוחות מהערוצים הדיגיטליים (Social CRM Platform). חזון החברה הינו לסייע לארגונים לפתח ולשפר את נוכחותם במדיה החברתית, או בלשון המייסדים: "להביא את הארגונים ולקוחותיהם לאינטראקציה אפקטיבית ופרודוקטיבית". לחברה כ- 30 לקוחות גדולים בשוק הישראלי, והיא בעלת טכנולוגיה ייחודית המקנה לה יתרון תחרותי משמעותי.
המערכת מאפשרת תקשורת אינטואיטיבית ושקופה עם הלקוח בכל הערוצים וניתוב פניות חכם לפי התמחויות, דחיפויות וכו'. המוצר אינטגרטיבי ביותר עם ה- CRM הקיים, באופן הכולל את כל הערוצים הנוכחיים והעתידיים.
מטרת החברה
מטרת החברה המקורית היתה ביצוע אקזיט, אך היא שינתה כיוון כמנוע צמיחה של חברת eWave. בשוק המקומי, מטרות החברה הן להמשיך במובילות הטכנולוגיות ולשמור על קצב החדירה שלה ללקוחות איכותיים בפלח ה- Enterprise, תוך גידול עקבי במכירות וברווחיות במדידה שנתית, ובנוסף לחדור לשווקי ה- SMB וה- SOHO באמצעות שכפול הידע, הנסיון והשיטות שצברה עד כה. בשוק הבינ"ל שמה לה החברה למטרה להתרחב למספר שווקים חדשים, ובעיקר בסין, עם מיקוד בביסוס המותג.
מודל ההכנסות העיקרי הוא חיוב חודשי עבור שירות בענן (as-a-Service), והמוצר נמכר ברישוי למשתמש בודד לתקופה של שנה ומעלה. המדד העיקרי להצלחתה המסחרית של החברה בשלב זה הוא MRR (ההכנסה החודשית מרישוי ותמיכה).
מטרת העבודה
כיום יש לחברה הזדמנות לצמוח, להטביע חותם בשוק שירות הלקוחות וליצור שוק חדש בישראל, ומאידך קיים סיכון שהתוצאה שתושג תהיה הפוכה. לחברה מספר אסטרטגיות פעולה אפשריות, ומטרת פרוייקט ייעוץ זה הינה לבחון את כל הגורמים המשפיעים על החברה ויכולים לתרום להצלחתה. נבחן את האסטרטגיות המוצעות הקיימות ונציע גם אסטרטגיות חדשות אפשריות. לאחר תהליך זה נציע את הפתרון היעיל והרווחי ביותר עבור מינוף החברה ופעילותה לפי דעתנו.
מבוא
חזון וייעוד
מטרת החברה
מטרת העבודה
פילוסופיה ניהולית
ניתוח בעלי עניין
ניתוח סביבה חיצונית
נתוני מאקרו
מודל PEST של פלח המטרה – השוק הסיני
מודל פורטר
מחזור חיי הענף
ניתוח סביבה פנימית
שרשרת הערך
מבנה ארגוני
חלופות אסטרטגיות
בחירת אסטרטגיית-על
אבני דרך ויעדים
מטרות החברה הגדרות המשימה
יעדים
אסטרטגיות פונקציונליות
מימוש האסטרטגיה
מהלך המימוש
שינויים מוצעים
בקרה והערכה
סיכום
ביבליוגרפיה
מקורות כתובים
מקורות דיגיטליים
נספח 1 – מודל לייעול המיצוב
נספח 2 – ZENDESK Financial report
דוחות כספיים מייצגים של מתחרה גדול בענף, חברת ZenDesk
נספח 3 – Gant chart
נספח 4 – ניתוח מגמות ותחזיות CRM עולמיות
מאמר (1) - מגמות חדשות בתחום ה- CRM: יישומי מחסון נתונים Teradata
מאמר (2) – מגמות חדשות בתחום ה- CRM
מאמר (3) – מגמות בניהול חווית לקוח 2015