פרופיל הארגון וניתוח הענף בו פועל הארגון
א. הצגת הארגון
הארגון הנבחר הוא חברת טמפו בע"מ הפועלת בענף המזון ובפרט בתחום המשקאות. טמפו עוסקת בייצור, יבוא ושיווק של בירה ומשקאות קלים ושולטת ב"יקבי ברקן". זוהי חברת המשקאות המובילה בישראל אשר ברשותה מעל 60 מותגי משקאות מובילים. היא פועלת בכמה תחומים – משקאות קרים, משקאות חמים ומשקאות אלכוהוליים (אודות, 2021). תחום הבירות והמשקאות החריפים מהווה כ-40% מפעילות החברה, שוק המשקאות הלא אלכוהוליים מהווה כ-50% מפעילות החברה, והיין השולחני כ-10% מפעילותה (רחמני, 2019). בעל השליטה נקרא ז'ק בר והוא מחזיק ב-60% מהחברה, והיתר בידי חברת הייניקן.
חברה זו נוסדה בשנת 1953, על ידי משה בורנשטיין שביקש לפתח את תעשיית המשקאות הקלים בישראל. ב-1954 כבר ייצרה את המשקה הראשון. היא זכתה להצלחה רבה עם המשקאות המיוצרים ומכרה מאות מיליוני בקבוקים כבר באותו עשור. לאורך השנים, הספיקה לייצר עוד משקאות או לרכוש זיכיון עבור הפצת מותגי השתייה המובילים בישראל, מבירות (גולדסטאר, היינקן, מכבי ופאולנר), דרך יינות (יקבי ברקן), משקה אנרגיה (XL), מותגי המשקאות הקלים של פפסיקו (פפסי, פפסי מקס, סבן אפ ומירינדה), מותגי מים ותה של נסטלה (סן פלגרינו, פרייה ונסטי), וכלה במשקאות חריפים (PR – שיבאס ריגאל, אבסולוט, ג’יימסון וגלנליווט, ומותג הוודקה היוקרתית – בלוגה) (אודות החברה, 2021).
תקציר
1. פרופיל הארגון וניתוח הענף בו פועל הארגון
א. הצגת הארגון
ב. נתונים כספיים
2. מאפייני הענף
א. תיאור כללי
ב. מגמות מרכזיות בענף
ג. מאפייני התחרות
ד. ששת פלחי הסביבה - PESTEL
ה. גורמי אי וודאות מרכזיים
ו. אתגרים
3. פרק תיאורטי
4. ניתוח אסטרטגי
א. החלטות אסטרטגיות
ב. צמיחה
ג. ניתוח SWOT
ד. שימושי ה-SWOT
ה. המלצות
5. רפלקציות
1. כרים
2. כאזי
ג. שפאא
רשימה ביבליוגרפית
נספחים