שאלה 1
שופרסל היא דוגמא מוצלחת להתנהלות עסקית נכונה. משום כך היא שומרת על מעמדה בתור הקמעונאית הבולטת בישראל. הסיבה העיקרית להצלחה של החברה היא היכולת שלה לתרגם את ההבנות שלה בנוגע לשוק בהחלטות אסטרטגיות. אסטרטגיית צמיחה עשויה להקנות יתרון עבור החברה אשר נוקטת בצעדים של צמיחה. זאת מאחר ואסטרטגיות אלו מפיקות תועלת מהיבטים שונים של היזם ושל החברה הקשורים בבסיס הידע. בקורס למדנו על ארבעה אסטרטגיות צמיחה בולטות. אבחן להלן את השימוש של חברת שופרסל באסטרטגיות צמיחה אלו.:
האסטרטגיה הראשונה היא העמקה. כלומר הגדלת נתח השוק של מוצר קיים בשוק קיים. במילים אחרות החברה מעודדות את הלקוחות הקיימים להגביר את רכישת המוצרים. דוגמא אחת לאסטרטגיית צמיחה של העמקה של החברה של הארגון היא הגדלת מגוון המוצרים של החברה, הקמה של מרכזים לוגיסטיים משוכללים וקידם המותג הפרטי שלה.
שאלה 2
סעיף א
אסטרטגיית הצמיחה אשר מתוארת בכתבה היא אסטרטגיית הגוונה. החברה של רמי לוי מבקשת ליצור מוצר חדש, ביטוח, עבור שוק חדש שהיא לא לקחה בו חלק עד לשלב זה. המהלך הוא כניסה חדשה של רמי לוי לשוק הביטוח מתוך הרעיון לחדור לשוק ולספק עבורו מחירים אטרקטיביים כפי שהוא עשה בשוק קמעונאות המזון. רמי לוי מתבסס על היתרון של מבנה פעילות רזה
תהליך הכניסה לענפים חודשים אשר שונים מהענף המקורי שבו החברה פועלת הוא האסטרטגיה של רמי לוי בהקשר זה. המטרה היא להגדיל את הרווחיות על ידי אספקת מוצרים אשר החברה לא עסקה בהם עד לאותו שלב.