ניהול אסטרטגי - ממ"ן 15 - 2 שאלות

מזהה: 7237

שאלה 1

שופרסל היא דוגמא מוצלחת להתנהלות עסקית נכונה. משום כך היא שומרת על מעמדה בתור הקמעונאית הבולטת בישראל. הסיבה העיקרית להצלחה של החברה היא היכולת שלה לתרגם את ההבנות שלה בנוגע לשוק בהחלטות אסטרטגיות. אסטרטגיית צמיחה עשויה להקנות יתרון עבור החברה אשר נוקטת בצעדים של צמיחה. זאת מאחר ואסטרטגיות אלו מפיקות תועלת מהיבטים שונים של היזם ושל החברה הקשורים בבסיס הידע. בקורס למדנו על ארבעה אסטרטגיות צמיחה בולטות. אבחן להלן את השימוש של חברת שופרסל באסטרטגיות צמיחה אלו.:

האסטרטגיה הראשונה היא העמקה. כלומר הגדלת נתח השוק של מוצר קיים בשוק קיים. במילים אחרות החברה מעודדות את הלקוחות הקיימים להגביר את רכישת המוצרים. דוגמא אחת לאסטרטגיית צמיחה של העמקה של החברה של הארגון היא הגדלת מגוון המוצרים של החברה, הקמה של מרכזים לוגיסטיים משוכללים וקידם המותג הפרטי שלה. 

 

שאלה 2

 סעיף א

אסטרטגיית הצמיחה אשר מתוארת בכתבה היא אסטרטגיית הגוונה. החברה של רמי לוי מבקשת ליצור מוצר חדש, ביטוח, עבור שוק חדש שהיא לא לקחה בו חלק עד לשלב זה. המהלך הוא כניסה חדשה של רמי לוי לשוק הביטוח מתוך הרעיון לחדור לשוק ולספק עבורו מחירים אטרקטיביים כפי שהוא עשה בשוק קמעונאות המזון. רמי לוי מתבסס על היתרון של מבנה פעילות רזה

תהליך הכניסה לענפים חודשים אשר שונים מהענף המקורי שבו החברה פועלת הוא האסטרטגיה של רמי לוי בהקשר זה. המטרה היא להגדיל את הרווחיות על ידי אספקת מוצרים אשר החברה לא עסקה בהם עד לאותו שלב.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1459
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.