סעיף 1
הפירמה הנבחרת: גוליבר. פעילה בתת-ענף קמעונאות מקוונת של שירותי תיירות פנאי בתיירות פנים וחוץ (איסתא, 2020). פעילה בישראל.
שלב במחזור חיי-ענף: שלב הבגרות. אם נתייחס לקורונה כאל משבר זמני וחולף, הרי כי מדובר בענף בבגרותו: צמיחה קיימת אך קבועה, המכירות מטפסות בקצב קבוע, המחירים ללקוח במגמת ירידה (שילוב מכירות low-cost), החברות מרוויחות יותר ויותר, הלקוחות מגוונים, והמתחרים הם די קבועים (איסתא, 2020; חיימוביץ', 2019). בהתאם לשלב זה, גוליבר נוקטת בפעולות להשגת עוצמה רבה יותר, כגון יצירת מותג קמעונאי מקוון מאוחד שמשלב את תת-המותגים המקוונים של גוליבר לשם סינרגיה גבוהה יותר (כתבי G, 2020).
הגבולות האופקיים: מכירה קמעונאית של שירותי תיירות פנאי בתוך הארץ וברחבי העולם לרבות טיסות, נופשונים, חבילות תיור, טיולים מאורגנים קרוזים וחבילות שייט (איסתא, 2020). החברה החליטה להתמקד בגבולות אלו על מנת להתייעל כאתר אי-קומרס עם דילים אטרקטיביים שמציע חווית לקוח קלה בשלבים שונים, מדליית מידע ועד לרכישה (כתבי G, 2020; הדר, 2018). ניתן לקבל החלטות טובות יותר לגבי הגבולות האופקיים של הפירמה ולהרחיב אותם, למשל דרך שירותי פנים-אל-פנים בערים המרכזיות, כך שגם לקוחות שהאתרים לא נגישים להם (מבוגרים שלא מכירים את האינטרנט, עיוורים וכו') או כאלה שמעוניינים ביחס אנושי וישיר, יוכלו ליהנות משירותי החברה. כרגע, לקוחות הפירמה הם:
צעירים (רווקים / משפחות) חובבי טיולים
בעלי הכנסה בינונית ומעלה שיכולים להרשות לעצמם לטייל בעולם
ניחנו בתכונות של חסכנות ועצלנות, שכן הם מחפשים את הטיול הכי משתלם אבל לא רוצים להתאמץ, לכן ריכוז הצעות משתלמות באתר אחד כמו של גוליבר נוח להם.
תשובות
סעיף 1
סעיף 2
סעיף 3
סעיף 4
מקורות
נספחים
1. נספח למרצה
2. אתר החברה
3. טבלת סיכום כוחות פורטר
4. שרטוט שרשרת הערך לפי פורטר
5. מפת קבוצות אסטרטגיות
6. חישובי מודל בוסטון
7. מודל TOWS