שביעות רצון של סטודנטים מהמוסד האקדמי בו בחרו

מזהה: 2518
מאמר חם

מבוא

נושא העבודה הוא שביעות רצונם של סטודנטים לתואר ראשון מהמוסד האקדמי שבו בחרו.  נציג 2 מאמרים מכתבי עת מהשנים האחרונות, ונגזור מהם 3 שאלות מחקר.

Examining Student Satisfaction With Higher Education Services [1]

המאמר בוחן את תפיסותיהם ושביעות רצונם של סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטה בגרמניה. הבחינה היא של 15 מרכיבים בנוגע למוסדות האקדמיים, שנבחנו באמצעות שאלונים. חולקו 374 שאלונים בשלב הראשון ו-544 שאלונים בשלב השני של המחקר, ושיעור ההיענות היה 99 אחוזים.  

המחקר מצא  שניתן לאפיין את שביעות הרצון של הסטודנטים מהמוסד האקדמי על פי יחסיו של הסטודנט עם הסביבה האקדמית: תלמידים, מרצים ומנהלה.  ישנה השפעה גם לסביבה הרחבה יותר שבה מתקיימים הלימודים.  נמצא שהסטודנטים היו שבעי רצון במיוחד ממיקום המוסד האקדמי ומהיחסים בין הסטודנטים. נמצא גם שהם לא שבעי רצון ממבני האוניברסיטה ואיכותם של האולמות בהם מתקיימים ההרצאות.

המאמר נפתח בסקירה של התפתחות התפיסה של מוסדות קדמיים כמעין גופים עסקיים שצריכים לספק את שביעות רצון הצרכנים. תפיסה מתחדדת במיוחד במדינות שבהן הכנסות המוסד מתבססות על שכר לימוד, בגרמניה בעבר לא היה נגבה שכר לימוד, והאפשרות שניתנה ב-2005 לגבות שכר לימוד מסטודנטים מעודדת מגמה זו של תפיסת המוסדות האקדמיים כנותני שירות הצריכים לספק את הצרכנים.  

 

 

155.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
2491
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.