עמדותיהם של צוות הגן הרגיל על שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגן

מזהה: 5954

ילד מאתגר הוא ילד, שנמצא בקצה המנעד הנורמטיבי, אשר מאופיין בקשת רחבה של קשיים תיפקודיים: קשיים בוויסות החושי, קשיים התנהגותיים ורגשיים וקשיים שפתיים, מוטוריים וקוגניטיביים. לעיתים קרובות מאוד מגלה ילד מאתגר התנהגות שאינה מסתגלת, והיה זקוק להתערבות ולתיווך מוגבר של הצוות החינוכי המתאים לצרכיו המיוחדים (פלוטניק, 2007). ילד זה מתחנך במערכת החינוך הרגילה, וברוב המקרים אינו זכאי לשירותי החינוך המיוחד.שילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים בגני הילדים של החינוך הכללי בארץ החלה בעקבות חקיקת חוק החינוך המיוחד (1988), תיקון מספר 6 לחוק החינוך המיוחד, הידוע בשם "חוק השילוב" (2002), שתוקן בעקבות המלצות ועדת דורנר ומקנה להורים את היכולת לבחור את המסגרת החינוכית של ילדם. שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות כלליות הוא תופעה עולמית חדשה יחסית. התפיסה הפילוסופית הערכית שעומדת בבסיס רעיון השילוב היא הזכות הבסיסית לכל הילדים להיות שייכים לקהילה, ללמוד יחד עם קבוצת העמיתים שלהם בתוך מערכת חינוך אחת בסביבה חברתית טבעית (איגל ומליחי, 2007). על פי תפיסה זו, הילד עם הצרכים המיוחדים הוא חלק אינטגרלי מהחברה ואין הצדקה להפרדתו ממערכת החינוך הכללית (קליין וסובלמן רוזנטל, 2010)  מחקר לא מועט נעשה בנושא הילד המאתגר עצמו, צרכיו, הסעד לו הוא זקוק, ההשלכות על משפחתו ועוד. סך הכל לא הרבה התייחסות קיבל הצוות החינוכי המלווה אותו, לא כל שכן בהיותו של הילד בשנות הילדות, דהיינו גננות גני הילדים.

 

תקציר

1. מבוא

2. רקע תיאורטי 

2.1 חינוך מיוחד

2.1.1 מהות החינוך המיוחד

2.1.2 חוק השילוב

2.2 שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך

2.2.1 ילדים עם צרכים מיוחדים

2.2.2 שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגן הילדים הרגיל

2.3 עמדת הצוות החינוכי המשלב ילדים עם צרכים מיוחדים

2.3.1 עמדות צוות ההוראה

3. סקירה מתודולוגית

3.1 שיטת המחקר וכלי המחקר

3.2 המדגם

3.3 כלי המחקר

3.4 הליך

3.4 עקרונות אתיים במחקר איכותני 8

4. ממצאים

4.1 עמדת הגננות בעניין השילוב

4.2 עמדת הילדים באשר לשילוב מנקודת מבטה של הגננת

4.3 עמדות הגננות באשר להמשך הפעלת תכנית השילוב בגנים

4.4 עמדת הגננות באשר להכשרה וההדרכה מצד משרד החינוך שקיבלה הגננת לצורך שילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים   

4.5 עמדת הגננות באשר להשפעת מגפת הקורונה על תהליך השילוב

5. דיון

6. סיכום ומסקנות

ביבליוגרפיה

נספחים

נספח א': ראיון עם א' 

נספח ב': ראיון עם מ' 

נספח ג': ראיון עם מי' 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
חינוך | חינוך לגיל הרך | חינוך מיוחד
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
9472
היקף עמודים:
29
מספר מקורות:
35
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.