משמעת בכיתה - סקירת ספרות

מזהה: 3797
מאמר חם

במסגרת סקירת ספרות זו, אבקש להשיג רקע תאורטי לשאלת המחקר שלי, כיצד ניתן למקד את תשומת לבם של התלמידים בכיתה וכך גם להפחית את בעיות המשמעת בכיתה? לשם כך, סקירת הספרות בעמודים הבאים תתחלק לשלושה חלקים, לצורך התכנסות אל עבר שאלת המחקר. בחלק הראשון, אתמקד בסוגיה הרחבה של בעיות משמעת בבית ספר. אציג כיצד מתייחסים לסוגיה זו בספרות האקדמית כמו גם את המגמות בארץ בעולם בנוגע לתופעה שכיחה זו. לאחר שהחלק הראשון יתמקד בתופעה עצמה, בחלק השני של סקירת הספרות אציג את ההשלכות שלה, בעיקר בכל הנוגע לאופן שבעיות משמעת משפיעות על המורים ועל היכולת שלהם ללמד ולחוש סיפוק מעבודתם. בחלק השלישי והאחרון, אתמקד בצורות התערבות שונות כדי לפתור בעיות משמעת ושיפור תשומת הלב של התלמידים.

 

בעיות משמעת – רקע

בעיות משמעת נחשבות, לפחות במרבית המקרים, כסוגיה אחת במכלול של סוגיות הנוגעות לדרך שבה 'האקלים' הבית ספרי, או עדיף, לנושא זה, האקלים הכיתתי מתעצב. האקלים הבית ספרי והכיתתי נוגע לתחושת הביטחון והרוגע של התלמידים (ואף של המורים, והצוות החינוכי בכללותו), שלבסוף מבטאים שורה מדדים שבהתרחשותם מאפשרים סביבת לימודים פורייה, שבה תכלית העיסוק בבית הספר ובכיתה היא בלמידה (וייסבלאי, 2013). בארץ וגם בעולם, העשורים האחרונים מצוינים בירידה מתמדת של תחושת הביטחון ובאקלים שאינו מאפשר ללמוד וללמד בצורה נינוחה ואפקטיבית. עם זאת, ישנם מחקרים סותרים בנוגע לשנים האחרונות, כאשר בארץ ישנם מחקרים רבים שהציגו התמתנות במגמה מדאיגה זו, וישנם אף כאלו שציינו שיפור ניכור (יריב, 2010). 

90.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1498
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.