הקניית כלים חדשים לרכישת שפות זרות היא המטרה של הרבה מסגרות חינוך בימינו ושאיפתן היא להעניק לתלמידים את כל מיומניות השפה דרך אסטרטגיות שונות. חשיבות למידת השפות נובעת מכך שבכל העולם אנשים מתקשרים זה עם זה במגוון עצום של שפות. לא זו בלבד, אלא גם גילו הרבה חוקרים שלמידת שפות זרות בשלב מוקדם בחיי הילדים משפיעה משמעותית על מבנה המוח (Bubbico et al., 2018). יתר על כן, הספרות המחקרית גורסת כי על מנת שלמידת השפה הזרה תהיה יעילה, חשוב שהתלמיד יהיה בעל מוטיבציה ללמוד את השפה (Tannenbaum & Tahar, 2008). המחקר הנוכחי מבקש להעמיק את הידע הקיים בספרות בנוגע לחשיבות המוטיבציה בקרב ילדים צעירים ברכישה של שפה זרה וכן, לחדד את ההבנה האם שותפות בין תלמידים בבתי ספר דו לשוניים עשויה להשפיע על מוטיבציה זו.
סקירת ספרות
רכישה ולמידה של שפה, באופן כללי, תלויה בעיקר בחשיפה של הפרט אליה. ככל שהפרט נחשף יותר לשפה, לומד אותה, מקשיב לה, קורא ומדבר את השפה, כך המיומנויות השפתיות שלו יהיו טובות יותר. נקודה זו הינה נכונה גם בעבור למידה של שפה זרה נוספת, מעבר לשפת האם שנרכשה כבר בילדות. למעשה, ככל שהפרט ייחשף לשפה הזרה הנוספת בהקשרים מגוונים ויתנסה בה, כך הוא גם ילמד לשלוט בה בצורה יעילה יותר (Ismail, (2017.