משך השיעור: שיעור כפול (90 דקות).
א. מטרות:
א.1 מטרות כלליות:
- התלמידים יעשירו את הידע המתמטי שלהם.
- התלמידים יתנסו בעבודה עם ייצוגים גרפיים.
- התלמידים יכירו את יתרונות הצגת המידע וארגונו בטבלה.
- התלמידים יתנסו בעבודה קבוצתית ויפתחו מיומנויות של עבודה בצוות.
- התלמידים ייחשפו למיומנויות למידה של המאה ה-21.
- התלמידים יפתחו מיומנויות למידה שיתופית.
א.2 מטרות אופרטיביות:
- התלמידים יגדירו מהו ממוצע לפי הנתונים המוצגים באתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. התלמידים יבינו שהממוצע הינו ערך מחושב ולאו דווקא ערך "אמיתי", שקיים בנתונים, על ידי התייחסות לנתוני מספר הילדים הממוצע למשפחה בישראל.
- התלמידים ייחשבו באופן ידני את ממוצע מספר הילדים למשפחה בכיתה, ואת הממוצעים בניסויים השונים שייערכו בשיעור.
- התלמידים ירשמו נתונים במקום הנכון בטבלאות, בשני ניסויים שונים שייערכו בכיתה (חלחול מים ונשימה).
- התלמידים יעבדו בקבוצות במהלך ניסוי בנושא "חלחול מים בקרקעות שונות" ויחלקו ביניהם את התפקידים (מוזג מים, מודד, רושם), כך שהניסוי יבוצע ביעילות.
- התלמידים יסבירו את תוצאות הניסויים וינמקו את מסקנותיהם, תוך התייחסות לממוצעים שהתקבלו בטבלאות.
- התלמידים יתנסו בבנייה עצמאית של טבלה, שתכיל מידע על אורכי אצבעות הידיים ותאפשר חישוב ממוצע אורך האצבעות לכל יד (מטלת בית).
- התלמידים יעלו למצגת שיתופית את המידע שרכשו במטלת הבית.