למידה משמעותית בתור כלי לקידום מוטיבציה בקרב תלמידים

מזהה: 6988
מאמר חם

הדילמה החינוכית אשר תעמוד במרכז מאמר זה היא כיצד ניתן להגביר את המוטיבציה של התלמידים, כאשר הלמידה המשמעותית משמשת בתור כלי להגברת המוטיבציה. למידה משמעותית היא תהליך אישי שבו הלומד מבנה את הידע שלו בצורה עצמאית וגם בצורה של יחסי גומלין חברתיים. בלמידה זו קיימים כמה ערכים אשר מתקיימים בו זמנית וביניהם מעורבות התלמיד לתהליך הלמידה. התלמיד בלמידה המשמעותית פעיל במהלך תהליך הלמידה ומגלה סקרנות, יוזמה והנעה ללמידה. מאמר קצר זה יבקש לתאר את חשיבות המוטיבציה בתהליך הלמידה ותעמוד על הדרכים שבהם הלמידה המשמעותית תוכל לסייע לחזק את המוטיבציה של התלמידים באמצעות הפעילות של הלמידה המשמעותית.

הדילמה אשר עומדת במרכז מאמר זה היא האם הלמידה המשמעותית מסוגלת להביא להגברת המוטיבציה של התלמידים. כדי לעמוד על סוגייה זו יש להבין את נושא המוטיבציה ואת החשיבות של המוטיבציה לתהליך החינוכי. לאחר מכן יש להבין את הלמידה המשמעותית ואז לראות כיצד ביכולתה, לפי ספרות המחקר, ליצור תהליך למידה משמעותי.

מוטיבציה היא למעשה הרצון להשקיע זמן ומאמץ בפעילות מסוימת גם אם הדבר כרוך בקשיים או באי הצלחות. ככל שהפעילות הלימודית נתפסת בתור כזו אשר נובעת מתוך העצמי של האדם, וכלל שהאדם מזדהה עם הפעילות מתוך תחושת הרצון האותנטית שלו, כך עולה תחושת ההכוונה העצמית שלו.

70.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1133
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.