מבוא:
מחקרים רבים מצביעים על חשיבותו של המחשב בסיוע לליקויי למידה .משרד החינוך מפתח דרכים שונות לתמיד שיוכל להיבחן באופן ממוחשב,תוך כדי יצירת התאמות למגבלותיו וליקויו.לתלמידים עם דיסלקציה-המחשב מקריא את הטקסט והם רואים ושומעים את הקטעים באותו זמן.דיסלקציה היא:לקות מולדת , הפוגעת בכושר הקריאה.לתלמיד חוסר יכולת לצרף אותיות למילים ולהגותן כראוי(מילון אבן-ספיר).
גם במקרים של דיסגרפיה מוטורית ,המחשב מסוגל לעקוף את הקושי הזה כך שכשהילד מתעייף להעתיק מהלוח או אינו יכול לקרוא מה שכתב,-מה שגורם לו להתייאש ולהפסיק ללמוד-מעבד התמלילים מסייע לו להתגבר על קושי זה.דיסגרפיה היא-לקות בה יש קושי לקרוא את האות וצורתה הגרפית ולהגיע לידי הגייתה.לכן מתקשה להעתיק כי אינו מסוגל.
תלמידים שלהם קושי בכתיבה, מתקשים להביע את עצמם בכתב.בעזרת המחשב ,התלמיד יכול להקליט את עצמו ואת תשובתו.ומיד לאחר מכן יכתוב אותה. תלמיד בעל לקות כזו, מקשיב לעצמו ומתרגל בעזרת המחשב פעם אחר פעם ,עד שמגיע לתוצאה הנכונה.
עקב השונות בליקויי הלמידה ,נדרשת תוכנית התערבות, לכל ילד בעל לקות,והתאמתה לקשים שלו באופן אישי,כדי שישתלב בחינוך רגיל ובכתה רגילה,או לחלופין כדי לקדמו ולסייע לו ברכישת מיומנויות הקריאה והכתיבה.
מתוקף החוק לשיויון הזדמנויות-עולה שזכותו של הפרט כתלמיד ,לקבל את כל הסיוע הנדרש במסגרת החינוכית ,בה נמצא על מנת לשלבו בחברה ואין למנוע ממנו כל אמצעי שיכול לקדמו,וכל זאת גם במסגרת חוק חינוך חובה.על פי החוק,יש לאפשר לפוטנציאל שלו לבוא לידי מימוש,כדי שבעתיד לא ינשור ממערכת החינוך בגיל צעיר ויפול נטל על החברה,כתוצאה נשירתו.כמו תופעת העבריינות,מחוסרי עבודה, שוטטות ועוד.