נושא החינוך הביתי והשלכותיו הופך לרלוונטי יותר ויותר בגלל שינויים שמתרחשים בעולם והשימוש הגובר בטכנולוגיה. שיטה זו אמנם עדיין יחסית מצומצמת אבל הולכת ותופסת תאוצה בקרב הורים שמרגישים שבית הספר לא עונה על הצרכים שלהם ושל ילדיהם ((McDonald, 2019. החינוך הבית ספרי כיום נחשב למקום בו יש לפעמים אלימות וילדים שאינם "נורמליים" חשופים לסכנות רבות שלא מתקיימות בחינוך הביתי אבל מצד שני ישנה סכנה לכך שילד לא הולך לבית הספר לא יתפתח חברתית בצורה תקינה לכן חשוב להבין האם וכיצד אפשר לשלב בין שתי השיטות האלו ולהביא לחינוך יעיל יותר ושעונה על הצרכים של אנשים במאה ה-21 בה הטכנולוגיה תופסת מקום מרכזי וצורת הלימוד המסורתית בבית הספר אינה מאוד רלוונטית.
מטרת העבודה הייתה להציג כל שיטה בנפרד על יתרונותיה וחסרונותיה ולהתמקד בנושא החברתי וכיצד הוא בא לידי ביטוי. בנוסף, על ידי סקירה של האתגרים שקיימים בפני מערכות חינוך בעידן הנוכחי ובפרט בעקבות משבר הקורונה והשינויים שהביא איתו, אפשר להבין איזה חלקים של כל שיטה רלוונטיים כיום ואילו פחות כך שבסופו של דבר על ידי סקירה של הספרות הקיימת המחקר הנוכחי סיפק מידע על האופן בו מערכות חינוך יכולות לקחת שיטה שנמצאת כיום בשוליים – החינוך הביתי, ולהשתמש במאפיינים שלה כדי לשפר את החינוך הציבורי וכך להתאים אותו לתקופה וככה למנוע מצב בו ההורים לא ירצו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר בגלל שהם חושבים שזאת דרך חינוך לא טובה והמדינה תאבד את היכולת להכין את הילדים לחיים בוגרים תקינים.
1. מבוא
2. כישורים חברתיים ובית הספר
2.1 מה זה כישורים חברתיים.
2.2 איך בית הספר מפתח כישורים חברתיים
2.3 בעיות חברתיות בבית הספר
3. חינוך ביתי
3.1 הגדרה
3.2 סוגים שונים של חינוך ביתי
3.3 השלכות אפשריות
4. התפתחות חברתית של ילדים הלומדים במסגרת ביתית
4.1 חינוך ביתי, השפעה חברתית וסוציאליזציה
4.2 בית הספר בתקופת מגפת הקורונה
4.3 שילוב בין החינוך הביתי והבית ספרי
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה