התמודדות רגשית בהתמודדות עם בעיות משמעת בכיתה של מורים ומורות מרחבי הארץ המלמדים בחטיבות ביניים

מזהה: 7950
מאמר חם

מטלה של כתיבת 10 ראיונות עומק 

 

שאלות דמוגרפיות: מגדר_נקבה  גיל_43 מקצוע  הורה_מורה להסטוריה ואזרחות  וותק 15 שנים_ תואר_היסטוריה כללית

1.ספר לי בבקשה על המניעים לבחירת מקצוע ההוראה ועל עבודתך היומיות בהוראת מקצועך?

מגיל מאד צעיר ידעתי שאני רוצה להיות מורה. גדלתי בקיבוץ, בבית ילדים ותמיד דמות המורה נראתה לי משמעותי מאד, הרבה יותר מאשר ההורים.... ידעתי שאני רוצה לתת לילדים את הדוגמא האישית מצד אחר ומצד שני כתף חמה ולתמוך בהם. זו היתה מבחינתי השליחות שלי  בעולם.

התחושה הזו התחזקה אצלי כשהתגייסתי והייתי בגרעין נחל. הפעילויות השונות שהייתי צריכה לעשות רק הדגישו לי כל פעם מחדש שאני פשוט נהנית מזה.

אני מורה בחטיבת ביניים אבל לא מחנכת כיתה. אני מורה להסטוריה ואזרחות כך שמערכת השעות שלי די עמוסה. כל יום אני מלמדת בערך  4-6 שעות ומשמשת כמורה מחליפה. אני מכינה מערכי שיעור בשעות הפנויות שלי (שאני לא מלמדת) והרבה פעמים פשוט בודקת מבחינים ובחנים כך שכל היום שלי די מלא כאשר בערב אני עסוקה בשיחות עם הורים.  

 

2.אלו תחושות חיוביות  גורמות לך העיסוק במקצוע. כיצד הדבר בא ליד ביטוי?מדוע?

בסך הכל אני מאד נהנית בעיסוק עצמו. אני תופסת את ההוראה כמקצוע לחיים, גם שלי וגם של התלמידים שלי מכיוון שההשפעה שלי עליהם יכולה להיות מאד משמעותית. אני מרגישה משמעותית, חשובה, מחנכת ולא נעים להגיד אבל העמידה מול הכיתה גורמת לי לפעמים תחושה של כבוד. כשאני יוצאת משיעור "טוב" הכוונה שהצלחתי להעביר את החומר ובעיקר כשהיתה השתתפות משעותית של הילדים ובעיקר בדיון פוליטי סוער אני מרגישה ש"הרווחתי את לחמי". תחושה כזו שקשה לתאר במילים. אני חושבת שזה נובע מהידיעה שהם מדברים על מה שאני מלמדת גם כשאני לא שם.

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
12181
היקף עמודים:
34
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.