מטרת העבודה הנוכחית הינה לבחון ולהכיר קשיים לימודיים וחברתיים של תלמיד, באמצעות הצגת פרופיל של תלמיד תיכון, תוך ראייה התפתחותית ורחבה. הצגת הפרופיל של התלמיד מאפשרת לבחון וללמוד לזהות מאפיינים וסימנים אשר עשויים להעיד על הפרעות שונות, ובפרט לקות למידה ואו הפרעת קשב וריכוז. כמו כן, הצגת הפרופיל של התלמיד מאפשרת היכרות עם המורכבות המאפיינת לקות למידה ואו הפרעת קשב וריכוז ולפיכך גם מעלה על הנס את השימוש במגוון מקורות לזיהוי ואבחון ההפרעות וכתוצאה מכך, גם לספק מענה מותאם לצרכים של התלמיד. המענה שתלמידים עם לקויות למידה ואו הפרעת קשב וריכוז צריך להיות מגוון ורחב, על מנת להבטיח מענה הולם ומותאם באמת לצרכיו האינדבדואלים של התלמיד. לפיכך, על אף שהפרופיל מציג "מקרה קלאסי" של קשיי תלמיד, יש לזכור כי לא לכל תלמיד עם לקות למידה ואו הפרעת קשב וריכוז ישנם את אותם הקשיים בדיוק ולפיכך, ישנה חשיבות לבניית תכנית התערבות מותאמת לצרכים של כל תלמיד ותלמיד. כמו כן, בשל כך שקשייו של התלמיד מגוונים, בין אם אקדמיים ובין אם רגשיים, יש להיעזר במגוון גורמים בבניית תכנית ההתערבות. הגורמים שיכולים לסייע הינם המורים, ההורים וגורמים טיפוליים שונים, כגון טיפול פסיכולוגי או ריפוי בעיסוק. בנוסף, בשל מגוון המחקרים בנושאי לקות למידה והפרעת קשב וריכוז, ישנה חשיבות רבה בבניית תכניות התערבות מבוססות מחקר.
מבוא
דיון
דרכי התערבות
סיכום