היבטים לימודיים רגשיים וחברתיים בתחום לקויות הלמידה והפרעת קשב וריכוז

מזהה: 6169

מטרת העבודה הנוכחית הינה לבחון ולהכיר קשיים לימודיים וחברתיים של תלמיד, באמצעות הצגת פרופיל של תלמיד תיכון, תוך ראייה התפתחותית ורחבה. הצגת הפרופיל של התלמיד מאפשרת לבחון וללמוד לזהות מאפיינים וסימנים אשר עשויים להעיד על הפרעות שונות, ובפרט לקות למידה ואו הפרעת קשב וריכוז. כמו כן, הצגת הפרופיל של התלמיד מאפשרת היכרות עם המורכבות המאפיינת לקות למידה ואו הפרעת קשב וריכוז ולפיכך גם מעלה על הנס את השימוש במגוון מקורות לזיהוי ואבחון ההפרעות וכתוצאה מכך, גם לספק מענה מותאם לצרכים של התלמיד. המענה שתלמידים עם לקויות למידה ואו הפרעת קשב וריכוז צריך להיות מגוון ורחב, על מנת להבטיח מענה הולם ומותאם באמת לצרכיו האינדבדואלים של התלמיד. לפיכך, על אף שהפרופיל מציג "מקרה קלאסי" של קשיי תלמיד, יש לזכור כי לא לכל תלמיד עם לקות למידה ואו הפרעת קשב וריכוז ישנם את אותם הקשיים בדיוק ולפיכך, ישנה חשיבות לבניית תכנית התערבות מותאמת לצרכים של כל תלמיד ותלמיד. כמו כן, בשל כך שקשייו של התלמיד מגוונים, בין אם אקדמיים ובין אם רגשיים, יש להיעזר במגוון גורמים בבניית תכנית ההתערבות. הגורמים שיכולים לסייע הינם המורים, ההורים וגורמים טיפוליים שונים, כגון טיפול פסיכולוגי או ריפוי בעיסוק. בנוסף, בשל מגוון המחקרים בנושאי לקות למידה והפרעת קשב וריכוז, ישנה חשיבות רבה בבניית תכניות התערבות מבוססות מחקר. 

 

מבוא
דיון
דרכי התערבות

סיכום 

175.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
חינוך | לקויות למידה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
2844
היקף עמודים:
10
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.