ביה"ס בעידן הידע פדגוגיות מתקדמות

מזהה: 6167
מאמר חם

כנגד איזו "מסורת" יוצאת גישה זו? מהם "צרכי השעה" בהם היא מטפלת? על אלו צרכי המאה ה21 היא נותנת מענה?

גישת ה'פרסונליזציה' יוצאת כנגד גישת ההוראה המסורתית, הנפוצה בעיקר במוסדות להשכלה גבוהה, הנוטה להסתמך על מערכות שמרניות של ניהול קורסים ומרחבי למידה. מערכות אלו אומנם וירטואליות בחלקן, אך הן אינן מנצלות באופן מלא את הפוטנציאל של המדיה החברתית ואינן מאפשרות שיתוף פעולה נרחב, דרך שימוש ברשתות חברתיות לדוגמא. הסביבה הדיגיטלית בגישה המסורתית מספקת בעיקר לתלמיד מקום לרכישת מידע אלקטרוני ומאפשרת לו בקרה על הקורסים אליהם הוא נרשם. עם זאת, לרוב הסביבה הדיגיטלית אינה מהווה מקום לקשרים חברתיים ואין דגש על הפרופיל האישי של כל תלמיד. למעשה, במרחב המקוון בגישה המסורתית ניתן לראות בעיקר שכפול של המודל המסורתי של למידה והוראה, וכי הסביבה המקוונת מדמה כיתה או אולם הרצאות. בלמידה מסוג זה, אין דגש על למידה עצמאית ואו מווסתת, וכי מרבית המטלות והמשאבים נקבעים מראש על ידי המרצה, לא נעשה משא ומתן עם התלמידים, והמורה הינו המומחה העיקרי והשולט גם בהפצת הידע. כמו כן, התלמיד נתפס כצרכן פסיבי של תוכן מובנה מראש.

עם זאת, גישת הפרסונליזציה הינה גישה המכוונת לטפל בצרכים העולים מתוך שינוי נוף הלמידה במאה ה21. ההנחה הרווחת כיום הינה שתרבות השליטה של המורה בחינוך, בתכנים ובפעילויות ההוראה, אינה מותאמת לאורח החיים של המאה ה21. שכן, אחד המאפיינים הבולטים של המאה ה21 הינו שימוש באמצעים טכנולוגיים, לרבות כלי תקשורת דיגיטליים. 

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
1473
היקף עמודים:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.