אלימות נגד תלמידים בבתי ספר

מזהה: 4278
מאמר חם

תופעת האלימות בבתי הספר תועדה כבר במאה ה-17, אך חקר התופעה התפתח רק בעשורים האחרונים בלבד, משנות השמונים של המאה העשרים. בישראל התפתח המחקר בנושא אף מאוחר יותר, ורק בשנות האלפיים הוא החל להיבחן באופן ממוסד (יבלון, 2011, עמ' 169). האלימות בבתי הספר נחשבת לבעיה חברתית אוניברסלית, אשר פוגעת בסביבה האנושית והפיזית גם יחד, ומשפיעה גם על הקורבנות הישירים וגם על הקורבנות העקיפים אשר עדים לה, הן מבחינה פסיכולוגית והן מבחינה חברתית ולעתים אף התפתחותית. בעשורים האחרונים חלה עלייה ברמת האלימות בבתי הספר בישראל ובעולם, כאשר בתי הספר נתפסים כאלימים ומסוכנים יותר מאשר בעבר.[1]  

תופעת האלימות קיימת בכל מדינות העולם ברמות שונות, כאשר שלושה מכל ארבעה תלמידים בכל העולם מחשיבים עצמם כקורבנות או קורבנות פוטנציאליים לאלימות. ישראל, לפי מבחני טימס, עומדת במקום השמיני ברמת האלימות הגבוהה, כאשר קרובות אליה ברמת האלימות הן המדינות קוריאה ואוסטרליה.[2] אלימות בבתי הספר פוגעת לא רק במעורבים בתקרית האלימה, אלא גם בחברת התלמידים והמורים, ואף משפיעה על התפתחותה ויציבותה של כל החברה. כמו כן, תופעת הבריונות, שהיא חלק מהאלימות המתרחשת בבתי הספר, מהווה את אחד הגורמים המרכזיים לתחושת חוסר הביטחון במוסדות החינוך, כאשר מרבית התקריות אינן מדווחות למשטרה או להנהלת בית הספר.[3]

 

מבוא 

סקירת ספרות

אלימות ואלימות בית ספרית - הגדרות

אלימות בבתי ספר בישראל

ההשלכות של תופעת האלימות בבתי הספר ודרכי התמודדות

סיכום 

ביבליוגרפיה 

150.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
2443
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.