מחקר נוסף נערך בקרב מורים בכיתה מקצועית ובחן את היבט ההתחדשות הבית ספרית. המחקר בחן תהליכי שינוי מבחינת מעקב אחר תהליך למידה קבוצתי ולא מתוך ראייה מערכתית על מנת להעמיק את התובנות אשר ליוו את ההתפתחות המקצועית של המורים. ההתפתחות המקצועית הזו נבחנה למשך ארבעה מחזורי למידה. התהליך הקבוצתי הזה של מחקר הפעולה הביא ליצירת ידע מקצועי חדש. העובדה כי העשייה עצמה קיבלה הגדרה מושגית וברורה על ידי בחינת תהליכי העבודה עצמם והתבוננות עצמית של החוקרים בהליכי העבודה שלהם הביא ליצירת אותו ידע חדש שלא היה מושג על ידי ניהול מחקר בשונה ממחקר הפעולה(קיני, פרק ג', 2006).